måndag 3 december 2007

Tomt & tyst













Finns det något ödsligare än en tom skola?

Vilken skum dag det är på jobbet idag. Eleverna är lediga måndag-tisdag. När jag gick i skolan kallades det "studiedagar", nuförtiden kallas det "kompetensutvecklingsdagar". Same shit - different name. Vi har fått en sträng rapport från Skolverket, som ska utvärderas, analyseras och åtgärdas, plus att vi ska utvärdera verksamhetens olika delar för årets kvalitetsrapport. Vi ska också hinna jobba i våra arbetsgrupper (de där som vi fick joina utifrån intresse; jag är med i IKT/utbildningsmiljögruppen).

Det där med Skolverkets rapport är brådskande - en del måste åtgärdas inom tre månader. Och... så försvinner en massa folk till en säkerligen superintressant föreläsning (tema: mångkultur och mångfald) i Folkets Hus - och inte en enda arbetsgrupp (varken ämnes- eller arbetslag) är "hel". Så jag tänkte planera och pyssla på egen hand här, under förmiddagen. Efter jul ska jag ha min första kurs i historia och jag har - som vanligt - rätt höga ambitioner när det gäller den...

Grått, dystert och blött i skymningslandet utanför fönstret till mitt arbetsrum. Men här inne lyser flitens lampa.

2 kommentarer:

Fredrik Svensson sa...

Gillar din blogg ! Upplyftande och rolig läsning tycker jag :-)

Tjoho

Fredrik Svensson (FredrikBloggen)

The Karma Police sa...

Jag tackar! Det samma tycker jag om din!

/M