tisdag 11 december 2007

The Comfy Chair...
















Vad är detta? En trasig fralla på en skärbräda?












Ett containerfynd från Miljöstationen?












Nej - det är en stol som står vid en kateder i ett klassrum nära mig. Idag var det alldeles för nära. Eller snarare; stolen var för nära. Jag såg den. Kanske har den stått i klassrummet länge, men eftersom jag först i dag lade märke till den, med dess centrala placering framme vid katedern antar jag att den nyss kommit ur garderoben - i både bildlig och bokstavlig bemärkelse...

Vi lyckades skratta åt den och jag sa att jag bara måste fotografera den för min blogg.

Men egentligen är det inte ett dugg lustigt. Vilka signaler sänder vi ut till våra elever om värdet av utbildning/kvalitet/trivsel/ansvar/lokalvård/whatever om det ser ut så här i några (inte alla tack-och-lov - men ett sådant klassrum anser jag vara ett för mycket!) av våra klassrum?

Jag skulle vilja säga en hel del mer om detta, men måste gå till nästa lektion nu. Och tur är kanske det..?

(Och ser det kefft ut här är det webläsarens fel, då jag använt IE...)

Inga kommentarer: