torsdag 29 september 2011

Alive and kickin'

De var både trevliga och avspända de där herrarna från skolinspektionen. Det smittade av sig och situationen kändes egentligen rätt okej, även om frågorna - för att inte tala om svaren - kändes ganska random och jag har svårt för att se hur de ska kunna skriva en rapport på hela vår verksamhet utifrån dem. Men det problemet äger inte jag. Det känns skönt. Väldigt skönt.

Ja, frågorna var - som sagt - lite spretiga men ett par av dem var frågor vi pratar alldeles för lite om inom skolan. Jag känner att vi behöver prata om mycket om dem så att vi kan vässa oss och bli ännu bättre, som skola, än vi redan är. Tror jag ska diskutera detta med rektor redan idag, inför nästa Pedagogiska Möte. Jag har en hel hög med saker som jag vill lyfta - allt från ekologiskt, kravmärkt kaffe i maskinen till visionärt arbete.

Inga kommentarer: