måndag 1 november 2010

Höstlöv... lov... love...

Framför mig, och resten av lärarsverige (märkligt uttryck), ligger nu tre dagar av möten, seminarier, samtal och - förhoppningsvis! - lärande. Idag är det Lärarnas Dag på Linnéuniversitetet och jag har valt att åka in till Växjö för att vara med på två föreläsningar; en om intermedialitet och en om hur brus kan underlätta för människor med koncentrationssvårigheter. Det var de två mest intressanta jag kunde hitta och jag hoppas de ger mig något. Om inte annat kanske de kan utgöra plattformar för möten med andra lärare och dessa möten i sin tur kanske kan vara fruktsamma.

Förra året arbetade jag i Stockholm och kunde närvara en dag på Skolforum. Det var inspirerande, även om jag inte är särskilt förtjust i mässor. Jag ser till slut inte skogen för alla träd.

Jag återkommer.

Inga kommentarer: