måndag 3 maj 2010

Fundringar

Jag ville skriva kloka saker här. Djupa funderingar. Välformulerat och stringent. Men min hjärna är ockuperad av enskilda elevers bekymmer, nationella prov som ska rättas, muntliga övningar och examinationer, uppslag och idéer kring individanpassning och niohundranittionio andra grejer, lunch, byggandet av mina virtuella lärrum, höstens kurser, styrdokument, mejlkontakter med distansstuderande, tankar på de av mina elever som nu befinner sig i Malmö på prepp, lektionsplaneringar som ska hålla, att jag vill vara en så bra lärare att jag själv skulle kunna gilla att gå på mina egna lektioner, magisterkursen i religionskunskap (som just nu gått i stå eftersom jag har svårt att hinna plugga som jag borde) - samt det faktum att det gamla lärarordspråket talar alltför sant;

det man inte hinner göra innan påsk hinner man oftast inte göra alls.

GAH!

2 kommentarer:

Anna Kaya sa...

Ibland brukar jag tänka att jag inte hinner tänka för jag har så mycket att tänka på... Maj är kaos i skolans värld!

The Karma Police sa...

!!! ;D