måndag 26 november 2007

Chokladhjärtan och råttkött i pizzan

Strax innan engelsklektionen med en 9:a föll mina ögon på en kassett från UR, som liksom mest låg och skräpade i ett avlägset hörn av mitt arbetsbord; Over To You - Urban Legends. Jag snabbgooglade lite och ryckte med mig lite papper och kassetten till lektionen och började med att berätta hur min brors jobbarkompis hittat en helt fantastisk bilannons, för några år sedan, i GP: "Porsche Boxster säljes. 250:-" Han ringde givetvis upp och frågade damen som sålde om hon inte tappat tre nollor i annonsen. Men nejdå, damen försäkrade att bilen verkligen både fanns, var i fint skick och kostade 250 kr. Brorsans jobbarkompis åkte dit för att provköra bilen och frågade sedan damen vad som var haken. Hon svarade: "Du förstår... Min man har lämnat mig, för en betydligt yngre kvinna. Just nu är de i Västindien och häromdagen mailade han mig och bad mig sälja Porschen och skicka pengarna...".

Först trodde de mig faktiskt. Hehe. Sedan lyssnade vi på bandet, drog egna skrönor vi hört (och inte minst då alla dessa vandringssägner som är nätrelaterade...) och läste ett par roliga jag hittat på engelska. de bästa var dock på svenska och då översatte de dem och berättade sedan för varandra.

Min handledare från studietiden malde alltid om de fem P:na
Proper
Planning
Prevents
Pissy
Performances

och det ger jag henne helt rätt i. Mina elever har rätt att förvänta sig att jag kommer väl förberedd till lektionerna, inte minst eftersom jag kräver detsamma av dem. Men ibland funkar det kanon att improvisera också...

Och... överraskningar är trevliga; Titta vad en rar kollega gav mig - och andra - alldeles nyss.













Smarrigt!

Inga kommentarer: