onsdag 25 november 2009

Bloggeri, bloggera, snart bloggar alla!

Veckorna rinner undan. Redan 2/3 av arbetsveckan avverkad. Jag finner arbetsglädje i mötet med mina elever och i att ta mig tid att planera och följa upp mina idéer.

Idag har jag sjösatt två bloggar; en för enbart min klass och en för alla de elever jag har i engelska. Jag måste pröva lite nya vägar för att göra lärandet roligt och intressant. Att få skriva och publicera sig på nätet tror jag kan fungera för många. Man övar sig i att formulera sina tankar och åsikter och vetskapen om att ens text - hur kort den än må vara - faktiskt kommer att läsas av andra, kommer att göra spännande med både lusten och förmågan att skriva. Jag har sett det hända många gånger förr. Det kommer att hända igen!

Jag har visat mina bloggidéer för ett par arbetskamrater också. Förhoppningsvis hakar fler på!

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Vilken alldeles fenomenal idé.

The Karma Police sa...

Det finns inget som är så enkelt att man inte kan göra det svårt. Jag föredrar det omvända. ;)

Busenkelt och roligt för alla inblandade parter! :)