tisdag 5 januari 2010

Drömjobbet är mitt!

Jag fick en länk i min Facebookmail, i morse. Här är den. Jag känner igen mig i så mycket av det som är skrivet där. Och jag önskar, precis som artikelförfattaren, att 2010 ska kunna få bli det år då det vänder. Året då läraryrket blir attraktivt, då lärares status uppgraderas och vårt arbete och vår genuina yrkeskunskap respekteras och uppskattas i allt högre grad. Då mitt drömyrke även blir andras!

Det drömmer jag om och önskar jag mig inför det nya året. Året 2010.

2 kommentarer:

Emma sa...

Idag hade vi konferens på min skola om nedskärningarna i budgeten på grund av Skolverkets riksprislista... Inte kul att få bud om tjugo procents budgetminskning så plötsligt.

Men jag håller med dig - man måste se framåt och försöka jobba för att förändringar kommer till stånd,

Jag drömmer jag med!

The Karma Police sa...

Heja oss, Emma! Och alla andra som drömmer och kämpar!