fredag 7 november 2008

YES WE CAN!!!

Ni har hör uttrycket förut, eller hur..? ;-)

Nå... Idag fick jag anledning att säga det igen! Eller snarare:
Yes YOU can!
Den lilla gruppen sjuor (i behov av extra stöd) jag jobbar med i engelska fick i läxa att lära sig 32 nya ord från i måndags till idag. 32 ord kopplade till mat. 32 ord som de skrev på små kort - svenska på ena sidan och engelska på den andra. För ett par elever fick jag också förtydliga den svenska betydelsen av orden. Sedan övar de med sina små ordkort på lite olika vis. Jag tror stenhårt att detta funkar BRA och därför lovade jag dem att "Om ni alla kan alla orden på fredag så bjuder jag på fika!".

En av dem sa bara: Yes! Då kör vi!

Och så gjorde de det. Jag visste ju att det var möjligt för dem så efter jobbet igår gick jag ner till affären och köpte kakor och saft och mycket riktigt; idag kunde alla alla orden! Från engelska till svenska och vice versa! Det är tur att de har öron som håller ihop dem för annars hade huvudena ramlat av dem så brett som de log när de gick ut från lektionen, med magarna fulla av kakor och det senaste äventyret i The New Tomorrow på näthinnan... Bättre start kan en helg inte få! åtminstone inte för mig och jag hoppas innerligt att de bär med sig känslan under såväl resten av dagen som en lång tid framöver:
YES WE CAN!

Inga kommentarer: