onsdag 27 februari 2008

I'm back and I'm mean

Nejdå. Inte styggare än vanligt, i alla fall. Faktum är att när jag väl kommer tillbaka till jobbet så är det så himla roligt och trivsamt (jag hänsyftar då på elever och kollegor) att jag inte alls längtar tillbaka till min lata och sköna sportlovsvecka (och snart är det ju påsklov... ;-)).

Några av "mina killar" i nian vill göra en film. Igår var det en första brainstorming kring detta. Vad vill de göra för film? Vad vill de säga? Jag vet inte än (det kommer minst en till sådan hjärnstormarsession) men det skulle kunna luta åt en film om hur det är att vara ung här i Byn och inte ha någonstans att ta vägen, såvida man inte jagar, idrottar, pysslar med folkracebilar eller vill inlemmas i fritidsgårdens tillrättalagda verksamhet. Kanske blir det något kring mobbning - och möjligen med vinkeln att vuxna (lärare, rektorer m fl) inte har samma bild av vad som händer och vad som görs, som eleverna.

Eller så blir det något helt annat.

Idag tänkte jag fråga dem om de har kollat på något avsnitt av Klass 9A. Det skulle vara intressant att få höra någon nias tankar kring programmet, upplägget och vad det eventuellt vill säga oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul! Berätta mer när ni är igång.