tisdag 19 februari 2008

Klass 9A

Bara en kort fundran; di häringa superpedagogerna (av vilka bara matte- och idrottslärarna impar på mig)... Varför gör de inget tillsammans? Varför jobbar de inte ämnes- och schemaöverskridande och ser vad som kan uppstå ur detta? Är det alltså så att bäst resultat nås av att göra som man alltid gjort; dvs var och en jobbar ensam och för sig - istället för att koppla ett annat och lite friskare grepp? I all synnerhet om tiden är knapp - kan man då inte göra vissa vinster, t o m rent tidsmässigt, genom att arbeta tvärs över ämnena och ge möjlighet att t ex använda språket och matematiken praktiskt i ett SO/NO-arbete eller föralldel i den där popmusikalen?

Inte vet jag. Jag bara fundrar.

(För övrigt så fanns det ingen mysigare nia än 9B, under höstterminen. Bara så ni vet. 9B vet det redan...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller alldeles med! Ju mer jag tänker på det, ju mer gillar jag ämnesöverskridande. Inte minst för helhetens skull.