torsdag 25 augusti 2011

Jag gick på ett skrivarcafé




















Igår var jag elev. Jag fick för mig att kolla in vad ett skrivcafé kunde vara för någonting. Där fick jag arbeta med olika associativa skrivövningar. Skriva i exakt tre minuter utifrån ett, eller ett par, slumpvis utvalda ord (jag fick "sjukvårdarens kläder"), skriva fritt utifrån en bild jag fick välja själv osv. Det var en intressant upplevelse. Jag fann ingen som helst utmaning i själva skrivuppgifterna. Genom mina bloggar, mejlande och annat skriver jag ju på det viset mest hela tiden. Och jag vet att det är något fantastiskt hundratal som faktiskt läser mina dagliga utgjutelser.

Men... att själv läsa upp det man skrivit... för de andra... var en skakig och smått läskig känsla. De andra verkade helt coola med det, men så hade de ju gått skrivarkurser och sådant. Efter varje skrivuppgift gav vi varandra feed-back på det vi skrivit. Spännande.

En nyttig och rolig erfarenhet som jag tar med mig vidare i mitt arbete.

Inga kommentarer: